Aquesta guia es troba dins el llibre "Per a una pedagogia del servei. Treball per projectes i ApS". Vol orientar-nos per proposar projectes d'aprenentatge servei en el lleure i s'ordena seguint la seqüència de les fases d'un projecte. Els exemples i els testimonis que inspiren cada fase corresponen als projectes realitzats pels agrupaments participants en l'experiència Aprenentatge Servei i Pedagogia del Projecte del Laboratori d'Acció i Innovació Educativa de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya. |
Aquest llibre, coordinat per Xus Martín Garcia i editat l’any 2012, fusiona dues metodologies educatives potents com són el treball per projectes i l’Aprenentatge Servei. Pretén motivar la realització de projectes de servei a la comunitat amb grups d’infants i joves. Hi trobareu un emmarcament pedagògic, una guia pràctica i tres experiències realitzades en agrupaments de la nostra associació. Col.lecció Drecera. Minyons Escoltes i Guies de Catalunya. |
En aquest recurs en forma de guia trobareu informació, aspectes a tenir en compte i activitats per a poder fer una “descoberta d’aprenentatge servei (ApS)” durant els campaments. La guia està destinada als i les caps que vulguin fer algun dels serveis al medi natural que coordina el servei de Campaments i Més. Aquests serveis els poden realitzar grups de tots els grups d’edats, no només els grans, com s’acostuma a pensar. |
La rúbrica és una eina pensada per facilitar l’autoavaluació i la millora de les experiències d’aprenentatge servei. Es presenten dotze dinamismes, ordenats en tres apartats - bàsics, pedagògics i organitzatius - i quatre nivells per a cadascun dels dinamismes. També es proposen maneres d’anàlisi i de debat de les experiències, i també formes de representació gràfica. |
Pedagogia del grup i del projecte: una aproximació a l'obra de Joaquim Franch. Jaume Trilla. Ed. Rosa Sensat.